2017. július 20., csütörtök

Csülök présben, kolbásszal!!!

Szinte folyamatosan azon töröm a fejemet, hogy újabb finomságokat készítsek a présben, most ez a friss csülök kolbásszal lett belőle.

1 db friss húsos hátsó csülök
1 kb 10 cm-es füstölt kolbász, nekem ez saját, de jó bele ki milyet szeret
1 fej hagyma,
4 cikk fokhagyma
4 db babérlevél
só, és bors

A csülköt kicsontozva hoztam a hentestől.
Csonttal együtt oda tettem fóni, ment hozzá a hagyma egészbe, a fokhagyma, a babér a só és a bors is.
Addig főztem amíg már szinte darabokra esik, szóval konkrétan megfőztem, az utolsó 10 percben tettem hozzá főni a kolbászt is, ekkor kivettem egy tányérra a csülköt, a hagymát fokhagymát szétkentem rajta sóztam és fehér borssal megszórtam, beleraktam a kolbászt, össze fogtam és beleraktam a présbe, vigyázni kell vele, mert melegen kell csinálni és könnyen megéghet a kezünk, mikor a présben van akkor mertem rá egy evőkanállal a főzővízből is, a prést pulthoz ütögettem kicsit, hogy a lé mindenhova jusson, ez tulajdonképpen egy kocsonyás állagú.
a Prést lezártam és egy éjjelre a hűtőbe raktam, majd reggel kinyitottam.
A kolbász helyett lehet bármit belerakni, akár sonkát akár egy darab kemény sajtot.


1 megjegyzés: