2017. október 16., hétfő

Tejbegríz szelet!!!

Ritka az mikor nálam sütemény készül, de ennek a receptje, úgy esett ki az egyik könyvemből, és emlékeztem rá, hogy mennyire finom, mindenkinek érdemes elkészíteni családi kedvenc lehet belőle.

30 dkg liszt
1 sütőpor
5 dkg vaj
1 db tojás
5 dkg cukor
1 evőkanál kakaópor
annyi tej hogy egy könnyen dolgozható tészta legyen
 ebből két lapot sütöttem, én a tepsi hátulján csináltam.
Úgy szoktam lemérem a tepsi alját vágok rá egy sütőpapírt, és már nyújtani is a sütőpapíron nyújtottam, ezt helyeztem a tepsi hátuljára, és így sütöttem , pár perc alatt megsült.
ezután egy 4 tojásos piskóta is sült ..
 
A krémhez, 20 dkg vajat  20 dkg cukorral alaposan szinte habosra kevertem,
6 dl tejből és 6 lapos evőkanál grízből főztem a tejbegrízt.
 Mikor a gríz teljesen kihűlt egybe kevertem.

A tálcára tettem egy kakaós lapot, ezt megkentem vékonyan lekvárral, nekem most szeder lekvár, rá pakoltam a krém felét, erre a piskóta került, amit megkentem lekvárral és a krém másik felével.
A második kakaós lappal betakartam.

Legalább egy órát várjunk a szeleteléssel, akkor, már szépen fog sikerülni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése