2017. november 9., csütörtök

Joghurtos karalábé krémleves, sárgarépa gombóccal!!!

Ma lementem a kertbe és ott kínálgatta magát a karalábé, nosza akkor ki kell találni belőle valamit.
Ezt sikerült... nagyon finom lett.

Egy közepes karalábét meghámoztam, felkockáztam és felraktam főni annyi vízzel ami ellepte, sóztam kapott egy csipet fehér bors is... ez fontos mert a fekete elszínezi.
Mikor megfőtt egy botmixerrel pépesítettem, ekkor ha szükséges lehet utána ízesíteni, ekkor öntöttem bele 2,5 dl natúr joghurt, ez nekem saját, de egy jobb minőségű bolti is megteszi, ezzel is tovább krémesítettem, majd vissza tettem a gázra és felfőztem.

Sárgarépa gombóc:
egy közepes sárgarépát lereszeltem, a reszelő azon oldalán ami a legpépesebbre reszel,
Ekkor tettem hozzá egy tojást, fehér bors, só, apróra vágott kapor, egy csipet szerecsendió, és annyi liszt hogy egy közepesen lágy massza legyen, ezt mint a grízgaluskát teás kanállal szaggattam a sós forrásban lévő vízbe, de a vizet levettem kis lángra amíg rakom bele  .. akkor jó mikor feljön a víz tetejére akkor még egy percig hagyom, majd kiszedem.






4 megjegyzés:

  1. Sargarepa gomboc ! Micsoda fantasztikus , egeszseges otlet. Koszonom :D

    VálaszTörlés
  2. Kapor helyett petrezselyem? Nem mindenki szereti a kaprot.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon fantörpikus a sárgarépa gombóc!
    Amint megláttam,mindjárt ki is próbáltam a karalábé levesembe. Köszönöm.

    VálaszTörlés