2016. március 25., péntek

Friss fűszeres gomolya sajtok!!!!

Sajtokat is csinálok magunknak... igazi házi tejből készítem...

Ez most 6 liter tejből készült... a tejet 38 fokra felmelegítem... ekkor beoltóm a NATUREN PREMIUM folyékony oltóval... 2,5 ml.. tettem hozzá.. 25 percig vártam az alvadásra... ekkor egy habverővel felvágtam az alvadékot... és megint 25 percig hagyom pihenni... mikor letelik az idő... leszedem a savót egy szűrőkanálon keresztül, majd az alvadékot formákba szedem és önsúllyal hagyom lecsepegni, de ekkor amit ízesíteni szeretnék, abba belerakom a fűszereket.....10-12 órát hagyom csepegni...utána 20%-os sófürdőbe teszem amiben megint eltölt 10 órát minimum... akkor kiveszem és egy rácsra helyezem... aztán mehet a kamrába érni.. 1-2 nap múlva tökéletes, de mi már mikor kijön a sófürdőből akkor is esszük...

Ezek szárított paradicsomos, kapros, chili krémes, fokhagyma és hagymaszár sós... ja és natúrok..
 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése