2016. június 20., hétfő

Cseresznye befőtt TARTÓSITÓ NÉLKÜL!!!

Ma reggel egy nagyon jó barátom szólt, hogy menjek cseresznyét szedni.. szép finom ropogós van nekik!!! egyedül leszedtem egy kis ládával, 24 üveg befőtt lett belőle!!!
Ahogy én készítem.

A cseresznyéket több léből átmostam, szűrőn folyóvízzel is.
Az üvegek sterilizálva vannak... erről már írtam az eper befőttnél...
a cseresznyét nyersen az üvegekbe rakom... minden üvegre tettem egy evőkanál cukrot és egy fél kávéskanál aszkorbinsavat, vagy  citromsav, kinek mi van , erre azért van szükség, hogy megmaradjon a szép élénk színe... felöntöttem hideg vízzel.
Lezártam, és teszem a dunsztoló lábasomba, azt felrakom a gázra és felöntöm hideg vízzel úgy hogy az üvegek nyaka alá érjen a víz... kis lángon 80 fokon főzöm  /dunsztolom/... 45 percig... ekkor kiveszem és 10 percre minden üveget fejre állítottam,  majd száraz dunsztba teszem 2 napra... aztán mehetnek a polcra.








1 megjegyzés:

  1. Szia Vali! Próbáld ki, hogy dunsztolás helyett 3-4 napig a napon hagyod az üvegeket. Utana mehetnek a polcra. Meggyel is kiváló.

    VálaszTörlés