2016. június 18., szombat

Friss vegyes zöldsaláta kapros, fokhagymás öntettel!!!

Nagyon szeretem a salátákat, de csak ilyenkor eszünk mikor már több fajta megterem a kertben.
Minden évben 4-5 fajta salátát vetek, sőt szoktam akár még júliusba újabbakat vetni, hogy folyamatosan legyen friss, most egy zsenge friss zöld salátát hoztam.

Minden került bele ami mostanra termett, tépő salátából a zöld és a Red, fejes saláta, jégsaláta, kötözősaláta, és Kínai kel saláta , egy két fejes káposzta levél.. és a cékla levél is finom... nagyon finom zsenge bébi cékla, bébi sárgarépa, retek, új hagyma.
A saláta és minden fajta  leveleket össze tépkedem, fontos nem szabad vágni tépni kell...
a retek, cékla , hagyma, sárgarépa.. ezeket felvágom  tetszés szerint.. én csíkokra szeretem... alaposan összeforgatom .. és tulajdonképpen készen is van.

Öntet:
2 tojás sárgát egy habverővel kikeverek, fél citrom leve egy kávéskanál mustár kevés fehér bors rá.. és újra keverem.. . 2 dl lehűtött olajat vékony sugárban hozzá öntök, de folyamatosan kevergetem.. a tojás szépen fel fogja venni és krémesedik, mikor már jó sűrű, teszek hozzá 2 kávéskanál fokhagymasó, és egy marék összevágott kapor, 2 evőkanál tejföl.. ezzel is elkevertem és készen van az öntet.

Salátaként, de köretnek is tökéletes, nálam ma rántott karfiol kerül hozzá.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése