2016. február 16., kedd

Túró és vaj készült!!!

Mivel nem veszek bolti élelmiszert, hát ezt is meg kell csinálnom magamnak....
nem olyan nagy tudomány, de én itt leírom a pontos menetet... és képekkel illusztrálom hozzá.

10 liter valódi friss házi tejből készítem.
Leteszem egy lábosba a tejet a 24 fokoskonyhámban aludni... semmi dolgom nincs vele, ezt szombat este tettem le és hétfőn estére már munkára fogtam.
Első dolgom , mikor meg van aludva, hogy egy kanál segítségével az egybe függő szint és főlt  leszedem. Ez a vaj alapanyaga... ezt felteszem a tűzre és felforralom, ezzel meg is van a pasztörizálás, ezt azért csinálom, hogy a vaj tovább eltartson...ezt hagyom kihűlni, és egy éjjelre a hűtőbe rakom.
A megaludt tejet felteszem a tűzre, 40 fokig hevítem, de nem kavargatom ne törjön össze.
Hagyom egy fél órát pihenni, én egy sűrű teaszűrön keresztül leszedtem a savót... és mikor már nem tudtam többet akkor öntöttem a túrót a kendőbe, amit felkötöttem és minimum 12 órát hagyom lecsöpögni...aztán kibontom és tálba szedem... kész a túró.
A lehűlt színt egy turmixba, vagy mint nekem s késes aprítóba teszem és addig verem amíg kicsapódik a vaj... akkor lelehet szűrni és mehet a tégelyekbe, de csináltam már formákba is...
nagyszerű dolog saját kezem munkáját nézni és fogyasztani... javaslom próbáljátok ki.



itt dolgozza a tejszínt

Túró már felkötve

tejszín forralása

ilyen mikor leszedem a tejről

a megaludt tej.. látszik rajta az egybefüggő zsír réteg

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése