2017. január 9., hétfő

Teljes kiőrlésű kenyér!!!!

Ma megint készült egy teljes kiőrlésű kenyér, de ezt most sokmagosan, és formában készítve!!!


30 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
 5 dkg rétes liszt
 5 dkg búzakorpa
 2 teáskanál só
 2 kanál rozskovász, (elhagyható)
15 g élesztő
  1 dl kefir
  1 dl víz
  3 kávéskanál lenmag
tetejére tök és napraforgó mag

A dagasztóba mérek minden alulra a sót rá a liszteket aztán a többi hozzávalókat, alaposan kidagasztom, elég ragacsos ez a fajta tészta de lehet azért dolgozni vele.
elsőre 40 percet hagytam kelni.. aztán 30 percenként hajtogatom... ezt 3 alkalommal csinálom, a negyedik hajtogatás már a formázás, a kenyér formát sütőpapírral béleltem ki, bele a megformázott kenyeret, nekem két formám is van a másikat rátettem, itt is hagytam 15 percet, ekkor bevágtam, és alaposan lefújtam vízzel, megszórtam a magokkal és a másik formát rátéve beraktam a sütőbe.. először kis lángon sütöttem, kb 180 fokon, majd mikor levettem a tetőt róla én ki is vettem a formából és 10 percet még sütöttem 220 fokon jó ropogós lett, kivettem a sütőből és ekkor is lespricceltem kitettem a teraszra ....






3 megjegyzés:

  1. Gyönyörű, mint mindig!!!! :) :)

    VálaszTörlés
  2. Valika, milyen a sütőformád és milyen a dagasztógéped? Megmutatnád? :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép,mint minden más amit készítesz ! Köszönöm a receptet !

    VálaszTörlés