2016. január 11., hétfő

Kifli és fonott buci egy tésztából!!!!













Ma reggel kifliket sütöttem, ez a recept fent kering a neten... több blogon is ott van...tehát nem tudom megjelölni kié... pont ezért azt írom le ahogyan én készítettem...

35 dkg liszt, 2,5 dl tejben meg langyítottam egy teáskanál cukor és egy fél kocka élesztő... hagytam felfutni... a dagasztó tálba raktam egy teás kanál só.. erre a liszt, be az élesztőd tej, a végén adtam hozzá 2,5 dkg olvasztott vajat...alaposan kidagasztom... az eredeti recept szerint nem kell keleszteni, de én 15 percig letakarva hagytam... begyújtottam a sütőmet... megformáztam előbb a  kifliket... míg azok sültek megformáztam a bucikat is ... és szerintem a bucik finomabbak lettek a plusz idő miatt... úgy hogy a kiflik is legközelebb a formázás után is fognak kelni legalább 20 percet... a sütőbe tettem egy üres tepsit és mielőtt berakom a  kifliket a forró tepsibe öntöttem 2 dl vizet... rögtön gőz lett benne... 220 fokon sütöttem ... idővel az a gond hogy ez teljesen sütő függő... én nézegettem... és mikor meg volt a kívánt szín kivettem... én még forrón egy spricc vizet is adtam neki...
A bucikat mikor megfontam... ahogy  a képen is látszik ... akkor a teteje legyen belül úgy feltekertem és a végét aládugtam... aztán olvasztott vajjal alaposan lekentem, kapor és reszelt fokhagymát raktam rá  sütés félidejébe újra lekentem... és a végén mikor kivettem újra... nagyon jót tett neki a vaj...








3 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. NAGYON JÓL NÉZ KI !! GRATULÁLOK ! NAGY VALÓSZÍNŰSÉGGEL TALÁN MÉG NEKEM IS SIKERÜLHET! Soha nem sütöttem kiflit, de ezt ki próbálom,
      35--55 Ft között van a db kifli attól függ hol veszem és még ráadásul nem lehet elrágni mert nem tudom mi baja van de egyszerűen összetapad a kifli belseje és vagy lenyelem egybe vagy kiköpöm harmadik variáció nincs. Na a zsömle a másik fele azt sem lehet elrágni ugyan az ... kevés kenyeret eszek kb fél kiló szendvics kenyér szeletelt kocka 10-12 nap alatt eszem meg úgy hogy megpirítom különben ehetetlen . ezért a nagyon kevés mennyiségért nem érdemes sütni kenyeret..

      Törlés