2016. január 15., péntek

Lecsó ahogy én készítem!!!!

A lecsó a világ legegyszerűbb étele... már kollégista koromban is csináltuk, mert a mezőgazdasági iskolába ahova jártam, adott volt mindig a paprika, paradicsom, hagyma...zsír is volt nekünk mindig...
De a lecsóról van egy nagyon aranyos történetem is... fiatal asszony voltam, mikor a Titász-nál dolgoztam, én voltam a legfiatalabb... nyáron minden héten egyik  kolléga készített, és mikor rám került a sor én készítettem... volt egy nagyon aranyos igazi háziasszony típusú kolléganőnk... ő is finomat csinált, na mikor rám került a sor, nem mondtuk meg előre a fiúknak hogy ki készíti... mindenki jó ízűen falatozza, mikor megszólal az egyik kis főnök , aki a kolléganőmmel egy faluba való volt, hogy te Kati (így hívták a csajt)...most különösen jó lett a lecsód... ekkor megmondtuk, hogy ezt nem ő csinálta hanem én... olyan büszke voltam magamra, mert a fickó elég kritikus fajta volt, bár nagyon szerettük!!!
Akkor ahogyan én készítem...

3 fej hagyma, kb. 60 dkg felvágott paprika, 4-5 paradicsom... nekem most minden a fagyasztóból került elő... nyáron alaposan be szoktam tározni ... na jó a hagyma a kamrából van... tehát a hagyma azt egyszer félbe vágtam és felszeletelem... zsiradékra teszem... kicsit megfonnyasztom...sóztam,  teszem hozzá a paprika... pár perc múlva a kockára vágott paradicsom... és mivel ez nem friss paprika, tettem hozzá egy kávéskanállal az erős Pistából, mert mi csípősen szeretjük...kapott egy fél deci saját paradicsomlét is... összeforraltam kicsit lesütöttem és már esszük is...






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése