2016. január 10., vasárnap

Klasszikus madártej!!!!

Ezt nagyon szeretjük, könnyű, gyors desszert... mindig házi tejből készül, legfőképpen azért, mert ehhez szinte nem is kell cukor... ugyanis a házi tej már magában is édes a tejcukortól.... mikor sajtot készítek mindig ragadok... szóval a cukor nekünk kimarad, de természetesen mindenki a saját szája íze szerint csinálhatja...

1,5 l tejet felforralok... aztán leveszem a lángot kicsire... 5 db tojást.. nekem ez is házi szép sárga...külön választom a a sárgájához tettem 1 vanília cukrot... elkevertem... a fehérjét nagyon kemény habbá vertem... a sárgájához mertem a tejből egy levesmerővel... elkevertem.. aztán szép lassan a lassú lángon lévő tejhez keverem folyamatosan kell keverni... ez a madártej alapja... a kemény habot egy kanál segítségével beleszedem a tejbe és lassú lángon megfőzöm benne majd kiszedtem egy üvegtálba és tettem hozzá a következő adag habot.. míg mind megfőtt...akkor én hogy semmi darabos ne legyen benne egy tea szűrön át lassan hozzá öntöm a habhoz a tejet... tetejét megszórtam fahéjjal...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése