2015. december 27., vasárnap

Mindennapi kenyerünk!!!



Vali kenyere
sütés előtti est
40  dkg liszt bl80
2 dkg élesztő
3,5 dl víz ebből galuska szerűen fakanállal összekeverni, letakarva én kelesztő tálba raktam, a konyha pulton hagyni másnapig…
másnap adok hozzá
60 dkg liszt bl80
2 dkg só
 3,5 dl víz…
összedagasztani én géppel de lehet kézzel… akkor jó ha elválik a dagasztó falától és egy gomboccá válik, ha szükséges lehet vizet adni hozzá, ez mindig liszt függő
kétszer 40 percig kelesztem, a második végénél begyújtottam a sütőt..
250 fokra tettem..megformázom a veknit…én úgy szoktam, hogy kilapogatom..jobbról behajtom a közepéig majd balról is a két végén háromszögbe is behajtom…aztán a végéről elkezdem feltekerni úgy,  hogy minden tekerést lenyomkodok a kezemmel…
szép vekni lesz belőle…
mehet a jénaiba… itt még 20 percet kelesztem...
bemetszem kinek hogyan tetszik lehet hosszába keresztbe…egy zsilletpenge a legjobb rá, ezzel lehet szép bemetszést ejteni...
jó alaposan lespriccelni vízzel a jénai tetejét is.. mehet a sütőbe 230 fokra
 mikor szépen pirulgat leveszem a  tetőt és még 15 percig sütöm…
a jénaiba tenni kell szilikonos sütőpapírt, hogy ne ragadjon bele
jó munkát sok sikert… üdv Vali



46 megjegyzés:

  1. Na ezt ki kell próbálnom, de ha most sem sikerül akkor többé nem próbálkozom! Köszönöm a receptet! Majd holnap próbálkozom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akinek sok ideje van és kedve is van hozzá az csinálja....


      Törlés
    2. Ehez sok ido?? Ugyan miert?? Idő sem kell sok! Csak hoztá állás kerdese ee szeretet.😉

      Törlés
  2. Megsütöttem...tökéletes lett :) Köszönöm a receptet :)

    VálaszTörlés
  3. Mitől kap ilyen szép arcpírt?

    VálaszTörlés
  4. Valika! A jó Isten áldjon meg azért amiért megosztottad velem, velünk e finom kenyér elkészítését! Én már megértem 63 évet, de még eddig ilyen kevés erővel ily finom kenyeret még nem sütöttem. Nem tudod elképzelni, hogy milyen hálás vagyok érte! Kívánom,hogy még több embernek szerezz örömet a segítségeddel! Üdvözlet Terézia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nagyon hatalmas örömöt szereztél a soraiddal.. köszönöm

      Törlés
    2. Szia. Sima liszttel is működik?

      Törlés
  5. Köszönöm szépen! Valika ez a kenyér csoda! Én, aki soha az életben nem tudtam kelt tésztát csinálni, mióta ezt a kenyeret megsütöttem, azóta folyamatosan gyártom az egyéb kelteket is, mert az első sikerélmény után már nem tudtam leállni :) KÖSZÖNÖM! (és a család is! :) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nagyon köszönöm, hogy megírtad.. örülök a sikerednek

      Törlés
  6. mindig ez alapján sütöm de jó ès finom is :)

    VálaszTörlés
  7. Már 1 hónapja csak a Te recepted alapján sütöm a kenyeret a kiflit.Nagyon szereti a családom.....összenem hasonlítható a boltival.Hetente 3x sütöm.....
    Egyszer már elkezdtem sütni.....de abbahagytam......
    Most már nem fogom. Üdvözlettel: Kati

    VálaszTörlés
  8. Kedves Vali! Ha teljes kiőrlésű lisztből szeretném, tudsz javasolni arányt? Gyönyörű kenyérke :)

    VálaszTörlés
  9. Nem 2x40 percig kell keleszteni,megmég 20 percig.az összekeverés után 1,5 órát még keleszteni kell és kész.össze-vissza sem kell tekergetni,a dagasztógép elvégzi az alapos összekeverést.a végén csak kenyér formájúra kell alakítani,betenni a jénaiban a sütőbe és kész.jó recept csak túl lett a leirás spirázva.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért azt gondolom, ez egy kipróbált 3 naponta sütött kenyér receptje, 12 éve magamnak sütök kenyeret és péksüteményeket, szóval ez ahogy le van írva pontosan így kell készíteni, el is mondom minden mozzanatnak a miértjét is, a dagasztó nem elég, arra igen hogy alaposan össze keverje, de például a dupla kelesztés arra való, hogy a kettő között én meghajtogatom, ezáltal lazul a szerkezete, ugyan ezt a cél szolgálja a formázás is, a 20 perc a jénaiban azért kell, hogy a formázás eltűnjön és így egybe keljen a tészta, ha csak egy huzamban 1,5órát keleszted esély van rá, hogy túl fog kelni.. a kétszer 40 percnél ez nem tud előfordulni, mert mikor meghajtogatom össze esik...remélem kimerítő választ adtam a fentebb írtakra.

      Törlés
    2. Kedves Vali, elomelegitett sutoben hogy hogy nem pattan el a jenai, mit kell vele csinalni,nekem is orok problema,hogy kenyerformaju maradjon a kenyer mert nincs olyan formam viszont jenaibol lenne. koszonom a valaszod

      Törlés
    3. a jénai nem pattan el.. és a jénaiban kenyér forma készül

      Törlés
    4. Igazolom! A JÉNAInem pattan el!

      Törlés
    5. .köszönöm a kenyerteszta receptjét megsutottem élet em első kenyerét nagyon finom lett.

      Törlés
    6. A lábos a tuti, az biztos nem pattan el😄

      Törlés
  10. Valika,ezt a kenyeret megsüthetem tönköly fehérlisztből is? Ha igen, mit és mennyit kell az arányokon változtatni? Légkeveréses sütőben süthetem? Köszönöm ha tudsz válaszolni. :)

    VálaszTörlés
  11. Ha nincs BL 80 csak 45 vagy 55-os liszt készitheto?

    VálaszTörlés
  12. Recept:250 fokra bekapcsolom a sütőt....és azon mennyi ideig sül a kenyér??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nincs idő, mert minden sütő másképp süt, 50 perc után meg kell nézni

      Törlés
    2. Szeretnék egy ilyesmit csinálni, most rendeltem egy jénait,, igaz csak 4,5-literes,( nem tudom mekkora kenyér készülhet benne ) de szeretném teljeskiörlésü,meg korpasan és sok maggal ,, kb így lehet azt is csinálni ???? És sajnos nem tudom ezt a receptet, hova és hogy tudnám "menteni" késöbbre ???

      Törlés
    3. van teljeskiőrlésű recept az másabb ettől, de nagyon szuper az is, úgy keresd, kenyér barna, ott van kettő is

      Törlés
  13. Most kel, de lehet, hogy az én jénaim kicsi lesz.

    VálaszTörlés
  14. Valika draga a kenyeret mikor hajtogatod nem keszitenel egy videot mert nem igazan ertem.vagyis ertem de nem igazan sikerul.koszonom

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. van róla videó.. a saját oldalamon megtalálod

      Törlés
    2. Vali drága.A jénaimnak nincs fedele.Ebben az esetben mi a teendő?

      Törlés
  15. EN ERDELYI VAGYOK DE A KENYER SUTEST NEM TUDOM ELKEBZELNI FOT KRUMPLI NELKUL

    VálaszTörlés
  16. Mióta rátaláltam erre a receptre, csak ez alapján sütöm a kenyeret!! Egyszerű és nagyszerű !! Mindig finom!! Köszönöm ! 😊

    VálaszTörlés
  17. Elfogom készíteni, Köszönöm.1

    VálaszTörlés
  18. imádom...a legjobb kenyér recept...azóta nem vettünk kenyeret,illetve csak és kizárólag akkor ha valami miatt nem volt időm sütni.köszi Valika.

    VálaszTörlés
  19. Valika. Köszönöm a receptet, nagyon finom a kenyér. Biztos hogy már nemigen fogok pékségbe venni kenyeret.

    VálaszTörlés
  20. Kipróbálom, biztos sikerülni fog! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  21. Kedves Vali, ez a vilag legjobb elesztos kenyerreceptje, valamikor nagyon sokat sutottem, most, sok kovaszos kenyer elkeszitese utan, ujra kiprobaltam ezt a receptet, hihetetlen milyen finom, nincs eleszto ize, es gyorsan elkeszul. Koszi ujra es ujra ��Adrienn kar hogy nem tudok fotot feltenni, csodas belzete lett 😉

    VálaszTörlés
  22. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  23. Élesztő helyett, ha ugyanennyi kovászt teszek bele, vajon úgy is működik a recept?

    VálaszTörlés
  24. Szia Valikám!Csak azt szeretném kérdezni,hogy az élesztőt nem kell felfuttatni,egyszer sem?

    VálaszTörlés
  25. Szia Valika ebbe nem kell semmilyen zsiradék??

    VálaszTörlés
  26. Valika

    hány literes jénai kell hozzá, és fedeles? Köszi

    VálaszTörlés
  27. Köszönöm a receptet, amióta rátaláltam, mindig ezt a kenyeret sütöm én is. Szép, finom és nem lehet elrontani. Pataki tálban szoktam sütni, mert nincs fedeles jénaim, de így is tökéletesen működik. Mindenkinek jó étvágyat hozzá!

    VálaszTörlés