2016. április 10., vasárnap

Húsleves!!!

A húsleves egy olyan aminek valójában klasszikusnak kell lennie, de olvastam már nagyon elvont fűszerezést is róla, amit én leírok az a falusi húsleves.. igazi kapirgáló tyúkból van...

Veszünk egy házi kapirgálós tyúkot, ennek a far-hát, mellcsont bőrrel, szárnyak, lábak, nyak részéből főzök levest .. ja meg a kicsontozott comb csontokat is ide rakom...
felteszem hideg vízbe a húst .. hagyom hogy felhabozzon.. ezt leszedem egy teaszűrővel.. nekem van erre egy amit másra nem használok...mikor lehaboztam teszem hozzá a sót.. én egy 5 literes fazékkal szoktam főzni ahhoz 3 teáskanál sót teszek...a sóval is hagyom 5 percig nagy lángon főni.. ekkor minden olyan ami nem bele való ki fog habozni... ekkor újra leszedem, és eztán magába fő... olyan fél órát akkor fel zöldségelem...teszek bele ha nagy akkor 3.. ha kisebb akkor 4-5 sárgarépa, 2 petrezselyem, 1 karalábé felszeletelve, 1 zeller, 1 paradicsom, 1 paprika, 1 fél hagyma, 1 cikk fokhagyma, ha van gyenge kelkáposzta levél abból is rakok bele, de azt csak már főzés vége fele, karfiolt is egy két rózsát... és mivel nekem saját kertemből készített a vegeta azt is rakok bele egy nagy méretű teatojásba téve.. így csak az íze fő bele... a jó húslevest 4-5 órán keresztül nagyon kicsi lángon kell főzni.. ezt a levest nem kell soha leszűrni... lestyánt is teszek bele , meg petrezselyem levelet is...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése