2017. július 3., hétfő

Olasz jellegű felvágott, házilag, csak húsból!!!

Már nagyon sok felvágott készült nálam, de erre azt merem mondani utánozhatatlan, remek lett.

Ez most nagyobb adagban készült, mert mintha éreztem volna, hogy finomra sikerül.
 80 dkg csirkemell
20 dkg darált sertés hús
1,5 dl hideg víz
2 evőkanál kemény zsír
2 teáskanál só
1 kávéskanál fehér bors
1 kávéskanál fokhagyma só

A csirkemellet feldaraboltam és a késes aprítóba rakom, alaposan pépesíteni kell, semmiképpen nem elég darálni, az aprítóban a pé elég hamar feltud melegedni, ezért használunk hideg vizet, én úgy szoktam , hogy a fűszereket is bele rakom a vízbe, és alaposan elkeverem benne, a péphez teszem a zsírt, egybe járatom az aprítóval, ekkor kapja meg a vizet a fűszerekkel, alaposan pépesre forgatom a géppel, majdnem folyós legyen az állaga, ekkor egy tálba szedem, és belegyúrom a darált húst is, ... alaposan egybe keverem,majd a masszát a sonka présbe rakom... lezárom és 24 órára hűtőbe rakom.
A 24 óra letelte után egy nagyobb fazékba állítom a prést és 80 fokon 2,5 órát abáltam, majd hideg vízre tettem és a préssel együtt lehűtöttem, ezután még egy éjjelre a hűtőbe raktam a prést benne a finomsággal.. másnap reggel vettem ki belőle, gyakorlatilag ez az jelenti amíg hűlt addig is a présben volt, így egy nagyon jó állagú felvágott lett belőle..








7 megjegyzés:

  1. Valika! Csak ámulok, mennyi mindent készítettél már! Nagyon értékes információkat osztassz meg önzetlenül! Ez az igazi szeretet! Légy áldott! Bárcsak sokan követnék készítésben s megosztásban példádat! Szeretettel ölellek! Julka

    VálaszTörlés
  2. A présedet is megmutatod ? Hogyan kell elképzelni (házi/bolti) a prést.

    VálaszTörlés
  3. Valika a prést hol vetted hozzá??? Gratulálok nagyon ügyes vagy

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. https://www.mall.hu/edeny-kiegeszitok/tescoma-presto-hazi-sonka-keszito-homeroval

      Törlés
  4. Valika! TE egy TÜNDÉR
    vagy!!

    VálaszTörlés
  5. Valika!
    Azt szeretném kérdezni,hogy a húspépet nem kell zacsiba tenni, közvetlen betehetjük a présbe? Nem fog beleragadni? Köszi a választ.

    VálaszTörlés