2017. július 6., csütörtök

Sárgabarack lekvár, tartósitó nélkül!!!!

Nagyon sok recept van a neten, de szerintem a legegyszerűbb a legfinomabb, a gyümölcs az legyen önmagába, nem is szoktam cicomázni, mert nekem a természetessége a lényeg, ez egy nagyon nagyon egyszerű elkészítési mód, egy ami nagyon fontos nem szabad agyon cukrozni, mert attól barnul meg, éppen csak annyi kell bele, hogy ne a savas ízt érezzük.

Ez a pár üveg a képen, a következő összetevőkből készült.

2 kg sárgabarack
16 dkg cukor
egy lapos evőkanál természetes PEKTIN
egy késhegynyi citromsav

A barackokat megmostam kimagoztam, én nem húzom le a haját, mert az egy nagyon értékes része, félbedarabolva felraktam főni .. ez max 40 percet főtt kis lángon, mikor már szépen láttam hogy esik össze akkor került bele a cukor,  majd levettem a tűzről és egy botmixerrel megdolgoztam, szép simára.
Aztán vissza a tűzre, ekkor kapott egy lapos evőkanál pektint és a kívánt állagra főztem, jó zselés lett, a legvégén mikor már nem volt a tűzön tettem bele a citromsavat, ez fogja szépen megtartani a színét, az üvegeket alaposan kifőztem a tetőket is, ilyenkor már csak egy konyhai fogóval nyúlok hozzá, papírtörlőre szedtem fejre állítva csepegjen ki belőle minden víz, majd a forró üvegekbe szedtem a forró lekvárt, minden tető alá teszek celofánt is, lezártam fejre állítottam 10 percre és utána ment a száraz dunsztba, majd holnap kerülnek a polcra.





3 megjegyzés: