2016. május 20., péntek

Csabai csípős, és Téli szalámi!!!!

Szoktam minidig csinálni szalámikat is, de ezek a lehető legjobbak lettek...




szóval csak így tudom leírni, 11,60 kg a hús...lapocka és comb.. ehhez tettem 4,5 kg szalonna.. ezeket egybe kevertem.. majd 5 kg -- 5 kg.-- 6 kg elosztottam... az 5 kilósok lettek a szalámik a 6 kiló a kolbász... a téli szalámit még egyszer átdaráltam a kis juku tárcsával...kapott egy darab szerecsendiót lereszelve... 10 szem szegfűbors...amit kávédarálóval leőröltem... 5 cikk fokhagyma amit teljesen pépesre reszeltem...egy csomag fehér bors... egy teáskanál őrölt paprika, 3 marék sót.. ezeket alaposan elkevertem.. és bő fél órát hagytam az ízeket összeérni... aztán marha vastag bélbe töltöttem
a Csabai csípős… az 3 marék só,  1 cs fehér  bors, 1 fej  kevés fokhagyma, 1 marék fűszerpaprika, majd fél evőkanál csípős paprika, 1 kávéskanál  cayen bors,  tűzes só.. ezt kuláréba töltöttem





4 megjegyzés:

  1. Kedves Valika!
    Miutan betoltotted, hol/hogyan/meddig erleled?
    Koszonom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hagytam 2-3 napot szikkadni.. és mentek a füstre... a téli szalámit legalább 6 hónapig nem kell megvágni akkor jó

      Törlés
  2. Kedves Vali!

    Mennyi időt töltöttek a füstben? Köszönöm.

    VálaszTörlés
  3. Üdv. Én egy rudat szeretnék csinálni próbaképp. Mennyi az anyaghányad?

    VálaszTörlés